Monday, August 31, 2009

METRO 27 OGOS 2009



Sunday, August 16, 2009

KANDUNGAN UTAMA AROMATHERAPYPLUS..

KANDUNGAN UTAMA DI DALAM AROMATHERAPY PLUS

PUDINA (Peppermint)Pudina merupakan herba yang biasanya digunakan untuk memberi kesegaran nafas , mencairkan kahak, asma, selsema, anti bacteria dan anti septik. Yang kebanyakan digunakan untuk ubat gigi, gula-gula, gula-gula getah, ubat batuk, ubat kumur dan sesetengah produk selsema (in heller). Untuk perubatan tradisional, minyak rebusan daun pudina amat baik untuk masalah bengkak-bengkak sendi, masalah angin, luka, demam selsema, ekzima dan sebagainya. Dalam kaedah aromatherapy, ekstrak dari daun pudina diambil, kebiasaannya setitik minyak pati menyamai 30 titik minyak rebusan pudina itu sendiri. Nilai herbanya lebih tinggi, bermenthol, namun kesan bau dan kepekatannya tidak sesuai digunakan terus pada kulit. Kesan rengsang pada kulit akan jelas kelihatan, seperti kering, kasar dan masaalah radang kulit. Untuk produk AROMATHERAPY PLUS, walau pun ianya bahan utama, namun pencairannya mempunyai nisbah tertentu dan di campur dengan minyak-mimyak pati yang lain bagi disesuaikan kegunaanya terus pada kulit dari peringkat umur bayi lagi.

TEA TREE (MYRTACEACE)
Minyak aromatherapy yang paling banyak digunakan didalam kosmetik. Biasanya ia digunakan dalam produk2 pencuci muka, masaalah jerawat, ubat kulit dan sebagainya. Kebanyakan minyak pati t-3 diimport dari Australia, Cina dan Negara-negara Eropah. Dalam produk tradisional melayu kurang digunakan minyak aroma ini. Kajian keatas minyak t-tree mendapati ianya baik dan berkesan pada masalah2 kulit. Untuk produk AROMATHERAPY PLUS ia mempunyai berberapa fungsi yang bertindak sebagai bahan yang megembalikan ketidak selesaan kulit,permasaalahan kulit. Ia juga bertujuan memberi kesan pada masalah jerawat, jeragat, masaalah kulit kering dan kegunaan ditempat2 berkulit lembut. Namun begitu, baunya yang agak kuat tidak sesuai untuk dihidu. Kegunaan patinya secara terus akan menyebabkan kulit menjadi kesat, mengelupas dan sebagainya. Harus diingat, semua minyak pati aromatherapy mempunyai kepekatan yang cukup tinggi, tahap pencairannya perlu mengikut kesesuian produk.

LAVENDERBerasal dari eropah, yang merupakan minyak pati yang paling popular dalam kaedah aromatherapy. Kebanyakan produk aromatherapy akan mengunakan minyak pati ini. Ianya banyak digunakan untuk meredakan tekanan, imosi, merehatkan minda, masaalah keletihan, meredakan sistem saraf, kesan terbakar matahari dan masalah sukar tidur (insomnia). Didalam produk AROMATHERAPY PLUS kami telah adunkan lavender supaya nilai terapeutik tak hilang dan mempunyai kombinasi yang baik dalam fomulasinya. Baunya yang segar dan unik menjadikan produk AROMATHERAPY PLUS cukup istimewa.


AROMATHERAPY PLUS..THE POWER OF ESSENTIAL OIL



PENYAKIT & CARA KEGUNAAN

Batuk, selsema,asma,kahak (akibat merokok juga boleh..)
Sapukan AROMATHERAPY PLUS dibahagian dada,leher dan belakang badan sebanyak 3 kali sehari atau mengikut keperluan

Sakit gigi
Basahkan kapas dengan AROMATHERAPY PLUS Dan masukkan ke dalam gigi yang berlubang atau sapukan di bahagian luar rahangKanak-kanak kencing malam, senak, sakit, kembung perutSapukan AROMATHERAPY PLUS pada bahagian ari-ari dan perut

Stress, tension, kemurungan,mengantuk,pening,sakit kepala, loya dan muntah
Sapukan AROMATHERAPY PLUS pada tapak tangan,pekup tangan dihidung sambil menyedut aroma sebanyak 3 kali berturut-turut dengan nafas yang dalam. Boleh juga disapukan di bahagian kening dan kepala.

Sengal-sengal otot, lenguh sendi, luka gigitan serangga, jerawat
Sapukan AROMATHERAPY PLUS di bahagian yang diperlukan selepas mandiSeri wajahBasahkan tuala dengan menggunakan air suam yang dicampurkan dengan AROMATHERAPY PLUS, kemudian pedapkan tuala tersebut ke muka selama 5 minit.

Resdung
Sedut sedikit air 2-3 kali terlebih dahulu melalui hidung kemudian sapukan AROMATHERAPY PLUS di hidung.

Sesuai digunakan oleh semua lapisan umur (dari bayi berumur 2 bulan dan ke atas)
Tidak mengandungi bahan kimia
Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia
Produk ini boleh dibawa bersolat
Merupakan 100% keluaran muslim



Testimoni:
Saya mula berminat untuk menjadi pengedar produk ini setelah mencuba dan merasai keberkesanannya..Saya mempunyai seorang bayi.Ketika mula-mula mengenali AROMATHERAPYPLUS,bayi saya berumur 8bulan dan kerap mendapat penyakit batuk dan selsema..maklumlah,diasuh di nursery..saya kerap membawa anak ke klinik..kalaupun sudah baik,tak lama nanti dapat lagi selsema..sehinggalah suatu hari,saya diperkenalkan kepada AROMATHERAPYPLUS..selepas guna produk ni,dalam masa 2 hari nampak selsema berkurang n masuk hari ketiga alhamdulillah OK!! Anak pon selesa guna produk ni sebab sejuk..Selain tu, saya juga mengandung ketika ini..di awal pregnen..alahan sket2 biasala..dan untuk mengurangkan alahan,saya hidu saja AROMATHERAPYPLUS..alhamdulillah..dengan izin Allah, alahan berkurang dan dapat bekerja dengan lebih selesa..Atas pengalaman sendiri,saya ingin mengesyorkan kepada anda yang mempunyai masalah berkaitan untuk turut sama menggunakan produk ini yang diyakini bersih,halal dan berkesan!!
Isi Kandungan : 10ml
Harga pasaran : RM14.90
Harga yang saya tawarkan hanya RM14.00!!! (TERMASUK KOS PENGHANTARAN)Sekiranya anda berminat..hubungi saya SEGERA!!

Norasyikin Mohamed Arif
012-3015649 / 019-3571510
ikinarif@yahoo.com


.

Pages

.